Door wat terugkerende pijn in mijn rug besloot ik een intake afspraak te maken bij een fysiopraktijk gespecialiseerd in rugklachten. Vol verwachting fietste ik ernaartoe. ‘Nu zal dit sluimerende probleem adequaat aangepakt worden’.
Bij binnenkomst stapte ik in een open ruimte waar meerdere mensen met rugklachten aan diverse apparaten aan het duwen en trekken waren, het was te ruiken dat ze het serieus namen. Ik werd door een van de fysio’s welkom geheten, tussen al die apparaten en zwetende mensen. Vervolgens excuserend naar een aparte kamer geleid want in die kamer was geen verwarming..! Deze afspraak was in februari dus ik hield mijn jas maar even aan.
Terwijl de fysio wegliep om e.e.a. te organiseren voor mijn intake, werd ik alleen gelaten en keek eens om me heen. Een kast stond open met allemaal troep erin, slordige stapels papier, diverse toners, dozen met handschoentjes en daar omheen gebruikte in elkaar gepropte handschoentjes. Een grote printer stond op de kleine kast en er stond ook een op de grond, duidelijk niet in gebruik. De stoel van de fysio was een andere dan de stoel waar ik op zat en aan de andere kant stond nog weer een ander model. Een stekkerdoos lag op de grond zonder nut.
Kortom, het was een rommel. Geen eenheid, geen hygiëne en al helemaal geen warmte. Daarnaast was de fysio niet goed voorbereid op mijn intake. Ik voelde me niet welkom, wat ontzettend jammer! Mijn verwachting kwam niet uit.
Hoe ziet jouw verloskundige praktijk eruit? Is de wachtruimte netjes, uitnodigend met goede stoelen, tijdschriften (voor haar én hem), verse bloemen in een mooie vaas en wordt het kersverse zwangere stel in spannende verwachting vriendelijke welkom geheten door de assistente of een van je collega’s?
Een eerste indruk bij een zorgverlener is zo belangrijk, maar bij een verloskundige nog meer. Hier wordt met elkaar kennis gemaakt voor een live event, een zwangerschap en de geboorte van een kind! Dat hoef ik een verloskundige niet te vertellen natuurlijk.
Voordat de fysio mijn intake startte was mijn plan geen vervolgafspraak te maken. Gelukkig bleek ze de juiste expertise te hebben en mijn klacht met aandacht te diagnosticeren. Ik heb dit traject dus afgemaakt en aan het einde een evaluatieformulier uitgebreid ingevuld 😉